Na budowie nowego dworca trwają zaawansowane prace wykończeniowe. Zamontowane są już wszystkie schody i windy prowadzące na perony, które tymczasowo zabezpieczono foliowymi kurtynami. Do niedawna otwartą przestrzeń wypełniły ścianki działowe dzielące dworzec na część handlowo-usługową i pasażerską. Gotowa jest także konstrukcja pod sufity podwieszane, gdzie budowlańcy uzbrajają instalacje przed ostatecznym montażem płyt.
Kończy się również układanie granitu na podłodze w głównym holu i w części kasowej dworca, sukcesywnie układane są także posadzki na schodach. Prace związane z montażem kamiennej posadzki prowadzone są przez 24 godziny na dobę, szczególnie w godzinach nocnych, by jak najlepiej wykorzystać czas przestoju pozostałych ekip budowlanych. Niebawem na krakowskim dworcu montowane będą kamienne okładziny ścian i kładzione tynki, w maju zaś obiekt czeka szklenie witryn.
Na budowie nowego dworca pracuje obecnie ponad 150 osób. Wszystkie prace budowlane będą zakończone do 20 czerwca.
Nowy, podziemny dworzec kolejowy w Krakowie będzie ostatnim elementem jednego z największych zintegrowanych centrów transportowych w kraju. Pod wspólnym dachem kolej połączy się z szybkim tramwajem, dworcem autobusowym, lotniskiem, parkingiem dla samochodów oraz galerią handlową.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|