Strona główna

Obsługa podróżnych na nowym dworcu Kraków Główny



Od 3 marca wszystkie funkcje związane z obsługą podróżnych znajdują się wyłącznie na NOWYM dworcu Kraków Główny. W pobliżu starego budynku stoi specjalny punkt informacyjny, którego pracownicy do końca miesiąca będą pomagać podróżnym. W punkcie można uzyskać szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach.

Wszystkich pasażerów zapraszamy do korzystania z nowego, podziemnego dworca Kraków Główny. Podróżni mają tam do dyspozycji 28 kas biletowych, 4 biletomaty, Centrum Obsługi Klienta i punkty informacyjne. W każdej chwili pomocą podróżnym służą również pracownicy Nowego Biura Dworca.

Dworzec jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie cztery wejścia zapewniają łatwy dostęp podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się. W budynku znajdują się dwie pochylnie, którymi można dostać się do holu głównego, oraz jeden podnośnik automatyczny. Na pięć peronów oraz parking dla aut można się dostać jedną z 10 wind lub 15 ciągów schodów ruchomych. Do dyspozycji osób niepełnosprawnych przygotowano 7 kas. Wszystkie najważniejsze punkty dworca są połączone specjalnymi ścieżkami dla osób niewidomych. Ponadto na terenie obiektu znajdują się przyciski SOS, dzięki którym, w razie potrzeby, można przywołać pomoc.

Na trzech antresolach zlokalizowane są poczekalnie z widokiem na cały dworzec. Na terenie kompleksu znajduje się przestrzeń komercyjna z kilkudziesięcioma punktami handlowymi i gastronomicznymi.

Nowy dworzec jest jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Obiekt integruje kolej lokalną, dalekobieżną, dworzec autobusowy i komunikację miejską. Inwestycja kosztowała ponad 130 mln złotych i była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
 

Przyjaciele dworca



   
   
   
   
   

Strona internetowa współfinansowana przez Unię Europejską
ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko